Warning: Parameter 1 to wp_default_styles() expected to be a reference, value given in /usr/home/technet01/domains/zsi.radom.pl/public_html/wp-includes/plugin.php on line 600 Warning: Parameter 1 to wp_default_scripts() expected to be a reference, value given in /usr/home/technet01/domains/zsi.radom.pl/public_html/wp-includes/plugin.php on line 600 Mobilność kadry edukacji szkolnej Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój :: Zespół Szkół Integracyjnych w Radomiu

Mobilność kadry edukacji szkolnej Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój

a

a

Głównym celem realizacji projektu jest dążenie do poprawy jakości pracy szkoły w obszarze ciekawszego a przede wszystkim efektywniejszego prowadzenia zajęć lekcyjnych. Ważne jest również wzbogacenie oferty szkoły w zakresie działalności pozalekcyjnej adekwatnej do potrzeb uczniów oraz stwarzania warunków do tego, by uczniowie, rodzice i pracownicy szkoły budowali wspólnotę. Organizacja pracy ma zapewnić optymalne  warunki dobrego funkcjonowania dla uczniów, rodziców i pracowników.

W wyżej wymienionych dziedzinach placówka ma bogate doświadczenie. Od kilku lat nauczyciele realizują projekty europejskie w sektorze KA1 i KA2. Nauczyciele odbywają szkolenia w Polsce i za granicą. Zdobyte doświadczenia, wiedzę i umiejętności wykorzystują podczas zajęć lekcyjnych, pracując metodami aktywizującymi, poszerzając ofertę pracy szkoły poprzez realizację projektów e-Twinning, nawiązując współpracę z innymi placówkami europejskimi.

Istotnym elementem jest współpraca z rodzicami uczniów. Jest to możliwe podczas organizacji festynów i imprez rodzinnych, w które angażuje się cała społeczność szkolna. Rodzice w dużym stopniu wpływają na poprawę jakości pracy szkoły poprzez współtworzenie jej profilu oraz pomoc w organizacji imprez klasowych i szkolnych.

 

„Szkoła XXI wieku- nowe horyzonty, nowe wyzwania, nowe rozwiązania”

 

„SZKOŁA DZIŚ – SZKOŁA PRZYSZŁOŚCI”

 

W działaniach bierze udział 16 nauczycieli różnych specjalności: język polski, wychowanie fizyczne, przyroda, historia, język angielski, psycholog.

Uczestnicy odbędą szkolenia z zakresu:

– technologii cyfrowej i wykorzystywania TIK na zajęciach (Malta, Hiszpania, Wielka Brytania),

– metodyki nauczania języka angielskiego (Szkocja)

– metodyki nauczania i strategii w nauczaniu (Hiszpania)

– doskonalenia umiejętności posługiwania się językiem angielskim (Malta)

– nieformalnej edukacji i edukacji poza klasą (Malta, Cypr)

Po zakończeniu kursów nauczyciele wdrożą zdobyte wiadomości i umiejętności na zajęciach z uczniami, podczas lekcji otwartych, prowadząc koła zainteresowań, realizując projekty europejskie, współorganizując imprezy szkolne.

a

a

KURSY W KTÓRYCH UCZESTNICZYĆ BĘDĄ NAUCZYCIELE:

Spice up formal education! – Non-formal education to Improve the Learners’ motivation – Malta

Education outside the classroom – Cypr

Fluency and English Language Development for Teachers – Malta

Satysfying school experience: Strategies and Skills for Teachers – Hiszpania

ICT Skills and Technology Enhanced Learning courses – Malta

Active Methodology – Szkocja

In-Service Teacher Training Course for Non-Native Teachers of English – Irlandia

a

a

Wszyscy nauczyciele biorący udział w kursach zagranicznych w ramach projektu „SZKOŁA DZIŚ – SZKOŁA PRZYSZŁOŚCI” ukończyli swoje szkolenia. Obecnie wszyscy starają się wdrożyć zdobyte umiejętności na zajęciach z uczniami.

a

EDINBURGH SCHOOL OF ENGLISH

EDUCATION OUTSIDE THE CLASSROOM – Learning from sites, museums, monuments & nature

Edukacja na zewnątrz

Fluency and English Language Development for Teachers

A Satisfying School Experience: strategies and skills for teachers

a

 

Europejskie szkoły uczą się od nas – konferencja

a

a

Niezwykła konferencja PO WER

Nauczyciele Publicznej Szkoły Podstawowej Nr 14 Integracyjnej im. Jana Pawła II w Radomiu w pierwszych dniach czerwca 2019 r. wzięli udział w konferencji, która odbyła się z okazji 5 – lecia realizacji projektów ze środków Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój. Przebiegała pod hasłem „Innowacje społeczne i współpraca międzynarodowa w edukacji”. Na wydarzenie przybyło 150 osób z różnych regionów Polski, w tym przedstawiciele oświaty, nauczyciele i dyrektorzy szkół zajmujący się realizacją projektów mobilności ponadnarodowej. Spotkanie było okazją do wysłuchania przedstawicieli doświadczonych instytucji realizujących innowacyjne projekty oraz do wymiany doświadczeń związanych z realizacją programów Erasmus + i PO WER. Podczas konferencji dostępne było również Mobilne Centrum Edukacyjne, którego celem jest pokazanie jak można wykorzystać technologię do efektywnego zdobywania wiedzy.

Uzupełnieniem spotkania były międzydrużynowe zawody sportowe POWERGEDON 2019. Różnorodne zadania nie tylko wspierały dobrą zabawę i zdrową rywalizację, ale przede wszystkim sprzyjały nawiązaniu nowych kontaktów, powstawaniu pomysłów i innowacyjnych projektów w dalszej pracy.

a

a

a

„Nauczyciel w nowoczesnej szkole gwarancją dobrego nauczania” projekt ponadnarodowej mobilności nauczycieli na rok 2018/2019.

W projekcie udział bierze 18 nauczycieli uczących różnych przedmiotów. W tym matematyki, informatyki, języka angielskiego, języka polskiego, przyrody, historii, wychowania fizycznego.

Celem działań jest dążenie do poprawy jakości pracy szkoły w obszarze ciekawszego a przede wszystkim efektywniejszego prowadzenia zajęć lekcyjnych. Ważne jest również wzbogacenie oferty szkoły w zakresie działalności pozalekcyjnej adekwatnej do potrzeb uczniów oraz stwarzania warunków do tego, by uczniowie, rodzice i pracownicy szkoły budowali wspólnotę. Organizacja pracy ma zapewnić optymalne  warunki dobrego funkcjonowania dla uczniów, rodziców i pracowników.

Udział szkoły integracyjnej w projekcie pozwoli zrealizować wiele kluczowych celów z zakresu wyrównywania szans w dostępie do nowoczesnej edukacji.

Jednocześnie nabyte kompetencje z pewnością stanowić będą czynnik integracji i aktywności całej społeczności szkolnej – nauczycieli, uczniów, rodziców.

Udział w zagranicznych mobilnościach  edukacyjnych i działaniach związanych ze współpracą międzynarodową  nauczycieli różnych specjalności, uczących w kilku grupach wiekowych oraz dyrektorów szkoły, będących jednocześnie nauczycielami przedmiotowymi:

-4 nauczycieli języka angielskiego weźmie udział w szkoleniu „Future classroom methodology of teaching” w Portugalii

-1 nauczyciel języka angielskiego weźmie udział w szkoleniu: „Language Learning Fun and Games – Methodology for Primary School” na Malcie

-2 nauczycieli języka polskiego, będący jednocześnie nauczycielami wspomagającymi oraz dyrektor szkoły wezmą udział w szkoleniu dotyczącym nauki języka angielskiego i biegłości posługiwania się językiem obcym na Malcie – „Fluency and English Language Development for Teachers” o  zróżnicowanym poziomie znajomości języka

-2 nauczycieli, w tym 1 historii oraz nauczyciel wspomagający pracę uczniów na historii, 2 nauczycieli wychowania fizycznego oraz nauczyciel wspomagający na przyrodzie wezmą udział w szkoleniu dotyczącym zastosowania  i wykorzystania technologii komputerowej na zajęciach lekcyjnych używając języka angielskiego ” English throught technology” na Cyprze.

-1 nauczyciel informatyki, 1 matematyki, wicedyrektor wezmą udział w szkoleniu: ” Robotics and STEM in education” na Cyprze

-2 nauczycieli języka angielskiego planuje zdobywać nowe umiejętności i wiadomości uczestnicząc w kursie: ‚Technology Enhanced Learning” na Malcie.

Plakat

a

a

Wszyscy nauczyciele realizujący działania projektowe ukończyli planowane szkolenia, które odbyły się m.in. na Malcie, Cyprze, w Portugalii. Na pierwszym powakacyjnym posiedzeniu Rady Pedagogicznej podzielili się swoimi wrażeniami związanymi z nauką poza granicami kraju. Wszyscy zgodnie podkreślali, że kursy były niepowtarzalną okazją do nabycia nowych wiadomości dotyczących kultury i tradycji państw europejskich, pogłębienia wiedzy z zakresu technologii informacyjno – komunikacyjnej. Ponadto rozwój umiejętności związanych z posługiwaniem się językiem angielskim – zarówno podczas zajęć jak i zwiedzania – w znacznym stopniu wpłynął na wzrost samooceny i pewności siebie w kontaktach międzyludzkich.

 

Robotics and STEM in education

Future classroom methodology of teaching

Language Learning Fun and Games – Methodology for Primary School

Copyright © 2018