Informacje

Lsierist a

(wrzesień 2017)

Ogólne warunki ubezpieczenia następstw nieszczęśliwych wypadków dzieci, młodzieży, osób uczących się oraz personelu w placówkach oświatowych.

a

a

(sierpień 2017)

Szanowni Państwo

Prosimy o zapoznanie się z Listem Minister Edukacji Narodowej Anny Zalewskiej.

a

aa

Szanowni Państwo

Zachęcamy do zapoznania się z Uchwałą nr 453/2017 Rady Miejskiej w Radomiu z dnia 27 lutego 2017 roku w sprawie projektu dostosowania sieci publicznych szkół podstawowych i gimnazjów, prowadzonych przez Gminę Miasta Radomia, do nowego ustroju szkolnego, wprowadzonego ustawą – Prawo oświatowe. Zawiera ona także granice obwodów publicznych szkół podstawowych prowadzonych przez Gminę Miasta Radomia, na okres od dnia 1 września 2017 r. do dnia 31 sierpnia 2019 r.

Uchwala_nr_435-2017.pdf

a

a

Bezpieczne korzystanie z Internetu i gier komputerowych.

Gry komputerowe mogą wspierać rozwój poznawczy, emocjonalny i społeczny dzieci. Wpływają pozytywnie na: spostrzegawczość, reakcje na bodźce, zdolności przestrzenne, procesy myślowe oraz koncentrację uwagi. Poprawiają refleks i koordynację wzrokowo-ruchową oraz ćwiczą umiejętność współdziałania w grupie. Jednak nadmierne granie może powodować problemy z koncentracją uwagi przez dłuższy czas, zaniedbywanie nauki, aktywności fizycznej, kontaktów     z rodziną i kolegami. Może ono prowadzić również do rezygnacji z innych zainteresowań, a nawet zaniedbywania czynności takich, jak jedzenie czy sen. W skrajnych przypadkach doprowadzić nawet do uzależnienia.

W naszym kraju wiele gier komputerowych oznaczonych jest wg systemu PEGI (Pan-European Game Information). Jest to ogólnoeuropejski system klasyfikacji gier stworzony przez producentów gier w celu udzielenia rodzicom w Europie pomocy w podejmowaniu świadomych decyzji o zakupie gier komputerowych. Symbole PEGI znajdują się na opakowaniu gry. Wskazują one następujące kategorie wiekowe: 3, 7, 12, 16 i 18 lat, nadane zgodnie z zawartością gry i poziomem rozwoju młodego użytkownika. Na stronie internetowej www.pegi.info można sprawdzić klasyfikację gry i jej kategorię wiekową. W systemie PEGI poza klasyfikacją wiekową można znaleźć oznaczenia informujące o potencjalnie szkodliwych treściach występujących w grze, takich jak przemoc, wulgaryzmy czy hazard. Przed zakupem gry warto zapoznać się z jej klasyfikacją, aby podjąć przemyślaną decyzję.

Gry zawierające agresję i brutalną przemoc powodują wzrost poziomu agresji u dzieci, uczą wrogich zachowań wobec innych ludzi oraz tego, że jedynym sposobem na rozwiązywanie problemów jest używanie siły. Media donoszą o nowej grze pn. „Blue Whale Challenge” czyli „niebieski wieloryb”, która pojawiła się w Internecie i zagraża życiu dzieci oraz nastolatków. Z doniesień medialnych wynika, że początek gry miał miejsce w Rosji, gdzie już ponad setka młodych internautów popełniła samobójstwo, że gra jest bardzo popularna i wzbudza zainteresowanie młodych internautów. Psychologowie ostrzegają, że szczególnie narażone na udział w grze są osoby o niskiej samoocenie i poczuciu własnej wartości. Dodatkowo istotne jest, aby zwrócić uwagę na zachowanie ucznia w ostatnim czasie – jego ogólne samopoczucie, poziom zmęczenia, rodzaj filmów i muzyki jakiej słucha. Należy również wspomnieć o możliwości założenia filtrów ochrony rodzicielskiej, aby uchronić dziecko przed szkodliwymi treściami.

   

     Zasady bezpieczeństwa w korzystaniu z gier komputerowych- wskazówki dla Rodziców :

  • Określ zasady dotyczące czasu, jaki twoje dziecko może przeznaczać na gry komputerowe.
  • Zadbaj o to, aby dziecko nie grało codziennie, ale też nie rób tradycji z tej formy spędzania czasu. Jeśli ustalisz, że w waszym domu gra się w określone dni, np. w piątki i niedziele, dziecko przez cały tydzień będzie żyło oczekiwaniem na włączenie komputera.
  • Zainteresuj się, w co gra twoje dziecko i czy gra jest dla niego odpowiednia. Porozmawiaj z dzieckiem o grach, z których korzysta, sprawdź, czego może się z nich nauczyć.
  • Zanim kupisz swojemu dziecku grę, upewnij się, że jest odpowiednia do jego wieku. Może ci w tym pomóc system oceny gier PEGI.
  • Zwróć uwagę, czy w zachowaniu twojego dziecka nie pojawiają się sygnały uzależnienia od komputera.
  • Upewnij się, że twoje dziecko z powodu grania nie zaniedbuje obowiązków domowych i szkolnych.
  • Sprawdź, czy gra jest pozbawiona mikropłatności.
  • Pamiętaj, że istnieją minigry, które nie wymagają instalacji, a zawierają treści nieodpowiednie dla dzieci.
  • Zwróć uwagę na to, czy w grze można kontaktować się z innymi graczami. Jeśli tak – sprawdź, czy znajomości, jakie zawiera twoje dziecko, są bezpieczne. Kontakt z innymi użytkownikami może być potencjalnym źródłem niebezpiecznych sytuacji i podejmowania ryzykownych zachowań.

  Gdzie można uzyskać pomoc.

W celu uzyskania porad i wskazówek rodzice mogą dzwonić pod nr telefonu 800 100 100, oferujący bezpłatną i anonimową pomoc dla dorosłych (rodziców, nauczycieli, pedagogów).

Dzieci i młodzież, którzy potrzebują pomocy, chcą z kimś porozmawiać o swoich problemach mogą dzwonić pod nr telefonu 800 121212 (Telefon Zaufania dla Dzieci i Młodzieży Rzecznika Praw Dziecka).

                                                  Fragment listu Pana Macieja Kopcia-

                                         Podsekretarza Stanu  skierowanego do dyrektorów i nauczycieli szkół.

 

 

Szanowni Państwo

 

Zachęcamy Państwa do wpłaty 1% podatku na subkonto Zespołu Szkół Integracyjnych im. Jana Pawła II w Radomiu w Fundacji Studenckiej „Młodzi-Młodym” z przeznaczeniem dla naszej szkoły.

Celem fundacji jest pomoc osobom niepełnosprawnym oraz aktywne wspieranie szkół, klubów sportowych, stowarzyszeń, placówek kulturalnych, schronisk dla zwierząt i wszelkich inicjatyw twórczych. Fundacja ma status Organizacji Pożytku Publicznego i skupia pod swoimi skrzydłami rzesze młodych i utalentowanych osób.

Ambasadorami jej są m.in. Andrzej Supron – polski zapaśnik, mistrz świata i Europy, wicemistrz olimpijski, trener i sędzia zapaśniczy; Michał Bąkiewicz – jeden z najbardziej utytułowanych zawodników ostatnich lat w polskiej siatkówce, wicemistrz świata i mistrz Europy oraz wielokrotny mistrz Polski oraz medalista Ligi Mistrzów i Klubowych Mistrzostw Świata; Krzysztof Wężyk – reprezentant Polski Osób Niepełnosprawnych w Piłce Siatkowej, wieloletni medalista Mistrzostw Polski oraz Pucharu Polski, Uczestnik Pucharu Świata w 2004 roku w Piłce Siatkowej.

W celu przekazania 1% należy w końcowej części zeznania podatkowego,
na arkuszu rozliczenia PIT, wpisać:

 nr KRS: 0000270261 z celem szczegółowym: ZSI Radom 8198.

Dokładne informacje i darmowy program do rozliczenia PIT na stronie:

http://fsmm.pl/8198/zespol_szkol_integracyjnych_im_jana_pawla_ii_w_radomiu

WYBIERAJĄC ZESPÓŁ SZKÓŁ INTEGRACYJNYCH

WSPIERASZ INTEGRACJĘ

a

a

List Ministra Edukacji Narodowej do Rodziców i Opiekunów

a

a

NOWY ROK – NOWE PERSPEKTYWY

        1 września 2017 r. wejdzie w życie ustawa reformująca ustrój szkolny w Polsce, czyli, mówiąc potocznie, wprowadzona zostanie reforma oświaty. Struktura szkół zmieni się, wygaśnięciu ulegną gimnazja, a nauka w szkołach podstawowych, liceach i technikach będzie wydłużona. Przekształcenia te pociągną  za  sobą  konieczność  stworzenia przez  samorządy nowej  sieci szkół.  Zmiany  dotyczyć będą  również  Zespołu  Szkół  Integracyjnych  im.   Jana  Pawła II w Radomiu.

        Zespół Szkół Integracyjnych im. Jana Pawła II (początkowo PSP  nr  41) istnieje od 1993 r.  – naukę rozpoczęło wówczas 77 dzieci, wśród nich 55 niepełnosprawnych, w 9 oddziałach. Od tego czasu placówka wciąż się rozrasta. Dziś w naszych salach lekcyjnych uczy się 682 uczniów, w tym 160 niepełnosprawnych, w 37 oddziałach.

        ZSI nie obowiązuje rejonizacja, kształcą się w nim dzieci z Radomia i okolic. Wszystkie oddziały są integracyjne – każdą klasę tworzą  uczniowie  zdrowi  oraz  od  3  do  5  niepełnosprawnych  z  różnymi  rodzajami  niepełnosprawności.  Nauczanie,  terapię  i  opiekę  zapewnia  wykwalifikowana  kadra  pedagogiczna.  Pracują  tu  nauczyciele  przedmiotów i pedagodzy specjalni – nauczyciele wspomagający z różnorodnymi specjalnościami (surdopedagogiką, oligofrenopedagogiką, tyflopedagogiką), psycholodzy, pedagodzy szkolni, logopedzi. Na terenie placówki prowadzona jest rehabilitacja, z której mogą korzystać wszyscy uczniowie skierowani przez lekarza. W szkole dzięki odpowiednio pojmowanej idei integracji umożliwiamy właściwą edukację i wszechstronny rozwój uczniom niepełnosprawnym oraz zdrowym.

        Z informacji, które posiadamy, wynika, że Zespół Szkół Integracyjnych zostanie przekształcony w szkołę podstawową oraz otrzyma budynek obecnej PSP nr 17. Są to zmiany korzystne. W perspektywie powiększenie bazy lokalowej przełoży się  m.in. na więcej miejsca do prowadzenia zajęć pozalekcyjnych oraz specjalistycznych: rewalidacyjnych, korekcyjno-kompensacyjnych, logopedycznych, terapii integracji sensoryczno-motorycznej. Dzięki większej ilości sal łatwiej będzie dostosować plan lekcji do potrzeb i możliwości uczniów. Choć ubędzie jeden – najwyższy – rocznik, inne pozostaną bez zmian, czyli liczba uczęszczających do naszej placówki nie zmieni się w sposób drastyczny. Nadmienić trzeba, że obecnie w przedszkolach radomskich jest wiele dzieci, dla których rodzice planują naukę w klasach integracyjnych. Rozwinięta baza lokalowa pozwoliłaby na stworzenie dla nich potrzebnych dodatkowych oddziałów.

        Dyrekcja, kadra i pracownicy dokładają wszelkich starań, aby popularność placówki w środowisku radomskim nie zmniejszała się. Wierzymy, że w najbliższych latach wciąż będą chętni, by uczyć się w Zespole Szkół Integracyjnych im. Jana Pawła II, choć pewnie pod zmienioną nazwą.

                                                                              Jan Rychlicki
aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaDyrektor
aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaZespołu Szkół Integracyjnych im. Jana Pawła II w Radomiu

a

a

Pismo Mazowieckiego Kuratora Oświaty dotyczące reformy edukacji

 

 

Zasady korzystania z rehabilitacji przez uczniów Zespołu Szkół Integracyjnych

 

 

Ogólne warunki ubezpieczenia następstw nieszczęśliwych wypadków dzieci, młodzieży, osób uczących się oraz personelu w placówkach oświatowych

 

 

Szanowni Państwo

Prosimy o zapoznanie się z listem Sekretarza Miasta Radomia Pana Rafała Czajkowskiego.

a

a

Poniżej przedstawiamy ogólne warunki ubezpieczenia następstw nieszczęśliwych wypadków dzieci, młodzieży, osób uczących się oraz personelu w placówkach oświatowych – ubezpieczenie szkolne

Ogólne warunki ubezpieczenia

 

 

Wykaz podręczników na rok szkolny 2015/2016

dla uczniów klas I – III SP dostępny TUTAJ

dla uczniów klas IV – VI i gimnazjum dostępny TUTAJ

Informujemy, że rodzice kupują podręczniki dla oddziałów przedszkolnych (do kupienia we wrześniu w szkole) oraz dla klas 3, 5, 6 szkoły podstawowej i 2, 3 gimnazjum.

Uczniowie klas 1, 2, 4 szkoły podstawowej i 1 gimnazjum otrzymają podręczniki w szkole.

 

 

Podręczniki 2015/2016

Zachęcamy do zapoznania się z prezentacją multimedialną „Zapewnienie uczniom podręczników, materiałów edukacyjnych i ćwiczeniowych”. Informujemy, iż zestaw podręczników na następny rok opublikujemy do końca maja 2015r.

Prezentacja dostępna TUTAJ

Copyright © 2016